Wprowadzenie
Smary Specjalne Petro-Canady zostały stworzone, by spełniać różnorodne wymagania specyficznych zastosowań. Poniżej opisano właściwości i zastosowania czterech rodzajów smarów:
Gear Dresing EP
Zonium Light
Thermex
Bentone RM2
Cechy i Korzyści
Gear Dresing EP to wysokiej jakości smar, odporny na wysokie temperatury i wodę, powstały na bazie płynów syntetycznych. Ma świetną przyczepność, zapewnia znakomitą ochronę w otwartych silnikach przemysłowych, łańcuchach dzięki zmniejszeniu tarcia występującego przy kontakcie metalu z metalem. Przystosowanie do wysokiego ciśnienia - EP redukuje ścieranie. Zalecany jest do smarowania otwartych przekładni przemysłowych, łańcuchów, występujących w przemyśle górniczym.
Zonium Light to smar stworzony na litowej bazie smarowej, mający świetne właściwości smarujące i anty-korozyjne. Zalecany jest do uŜycia w łoŜyskach przemysłowych i samochodowych, pompach wodnych i podwoziach. Antykorozyjne właściwości Zonium Light chronią części maszyn przed utlenianiem oraz atakiem kwasów podczas i po czyszczeniu. Przystosowanie do niskich temperatur pozwala na stosowanie tego smaru w pojazdach śnieżnych.
Thermex oparty na syntetycznych bazach olejowych, ma świetne właściwości smarujące
w temperaturze ponad 260ºC, w której zwykłe wyroby naftowe miękną lub rozpuszczają się.
Ciekły składnik tego smaru bardzo powoli paruje w wysokich temperaturach, prawie w ogóle lub zupełnie nie pozostawiając nalotu. Ten normalny ubytek przez odparowanie uzupełniany jest w regularnych okresach smarowania, które różnią się dla poszczególnych zastosowań. Smar ten przystosowany jest do smarowania łańcuchów transporterów w piecach emalierskich, łożysk tocznych w produkcji szkła oraz łożysk wentylatorów pracujących w wysokich temperaturach. Jest on zalecany szczególnie tam, gdzie występuje zagrożenie zwęglaniem smaru.
Bentone RM2 powstał z naftowych baz olejowych, zawierających glinkę Bentona oraz dwusiarczek molibdenu. Smar ten jest nie kapiący, wielozadaniowy, wyróżnia się świetną stabilnością oraz przystosowany jest do działań, w których nie może występować wyciekanie smaru. Betone RM2 nie ma punktu skraplania i może być stosowany do łożysk, pracujących ciągle w temperaturach do 150ºC. W przypadku, gdyby mineralne składniki smaru ewentualnie wyparowały, uaktywniają się wtedy cząsteczki dwusiarczka molibdenu, które zapewniają solidne smarowanie, by zachować kontynuację pracy łożysk. Smar ten polecany jest do łożysk ruchomych w piecach, wypalarniach.