Opis
Lakier ślizgowy schnący na powietrzu na bazie MoS2 do suchego smarowania elementów maszyn poddanych wysokim obciążeniom.
Obszary zastosowań
- Smarowanie "dożywotnie" połączeń metal/metal w przypadku niewielkich i średnich prędkości obrotowych oraz wysokich obciążeń
- Smar do docierania w połączeniu ze smarowaniem olejami lub smarami stałymi
- Suche smarowanie par powierzchni ślizgowych, zwłaszcza przy wysokich obciążeniach i niskich prędkościach poślizgu, ruchach oscylacyjnych
- Suche smarowanie przy wysokich temperaturach roboczych (do 450°C)
- Suche smarowanie w zapylonym otoczeniu, aby zapobiec przyleganiu
Zalety i korzyści
- Wysoka skuteczność dzięki dobremu przyleganiu do przygotowanego podłoża
- Umożliwia niski współczynnik tarcia także przy najwyższych obciążeniach
- Możliwe bardzo małe grubości warstw
- Zwiększona ochrona przed zużyciem
- Szybkie utwardzanie w temperaturze pomieszczenia
- Skraca i polepsza warunki docierania łożysk, zazębień i innych par powierzchni ślizgowych
Główne dziedziny stosowania
- Budowa maszyn
- Budowa przekładni i utrzymywanie w stanie sprawności
- Przemysł samochodowy
- Siłownie wiatrowe
Wskazówki na temat zastosowania
Dla uzyskania optymalnego przylegania oczyścić powierzchnie najpierw mechanicznie, a następnie za pomocą uniwersalnego środka czyszczącego OKS 2610 / OKS 2611. Spryskiwane powierzchnie muszą być metaliczne, nielakierowane i suche. Wstępna chemiczna lub mechaniczna obróbka powierzchni może wydłużyć żywotność lakieru ślizgowego. OKS 521 równomiernie natryskać. Unikać nadmiarów. Czasy schnięcia i warunki utwardzania według poniższych danych technicznych.