Obszary zastosowań:
Smarowanie łożysk tocznych i ślizgowych oraz innych elementów maszyn przy średnich prędkościach obrotowych lub prędkościach poślizgu w szerokim zakresie temperatur, np. silniki elektryczne, napędy, instalacje regulacyjne oraz urządzenia telekomunikacyjne i nawigacyjne w warunkach arktycznych, cięgła Bowdena i mechanika hamulcowa w statkach powietrznych, elementy ślizgowe w urządzeniach zamarzania immersyjnego itd. Smar do kojarzeń tworzywo sztuczne/tworzywo sztuczne oraz tworzywo sztuczne/metal i do elastomerów. Do powłok ślizgowych z tworzywa sztucznego w podporach przesuwnych mostów i jako środek antyadhezyjny w przetwarzaniu tworzyw sztucznych.
Zalety i korzyści:
Wysoka skuteczność dzięki optymalnej formule. Szeroki zakres temperatur z wszechstronnymi możliwościami zastosowania. Znakomicie nadaje się do smarowania tworzyw sztucznych i elastomerów. Smar odporny na starzenie, szczególnie w niskich temperaturach.
Zastosowanie:
Dla uzyskania optymalnego działania należy starannie oczyścić miejsce smarowania, np. za pomocą uniwersalnego środka czyszczącego OKS 2610/OKS 2611. Przed pierwszym napełnieniem usunąć środek antykorozyjny. Tak napełnić łożysko, aby smar na pewno dotarł do wszystkich powierzchni funkcyjnych. Normalne łożyska napełniać tylko do ok. 1/3 przestrzeni wewnętrznej łożyska. Powoli obracające się łożyska (wartość DN < 50.000) i ich obudowy napełniać całkowicie. Przestrzegać wskazówek producenta łożyska i maszyny. Dosmarowanie za pomocą smarownicy przez gniazdo smarowe lub automatycznych systemów smarowania. Termin i ilość dosmarowania określić odpowiednio do warunków stosowania. Jeżeli odprowadzanie zużytego smaru jest niemożliwe, ograniczyć ilość smaru, aby uniknąć nadmiaru smarowania łożyska. Przy długich terminach dosmarowywania należy preferować kompletną wymianę smaru. Mieszać tylko z odpowiednimi smarami. Łożyska nasmarowane smarem silikonowym można obciążać tylko do 1/3 dopuszczalnego obciążenia łożyska. Tworzywa sztuczne bazujące na silikonie, jak np. kauczuk silikonowy, mogą być rozpuszczone przez smar silikonowy. Na miejsca ślizgowe pod wpływem czystego tlenu nie wolno stosować smaru silikonowego.