Obszary zastosowań:
Smarowanie łożysk ślizgowych i tocznych przy wysokiej temperaturze i wysokim obciążeniu np. w wentylatorach gorącego powietrza, konwertorach, wannach odlewniczych, w urządzeniach do spiekania, przenośnikach narażonych na wpływ ciepła.
Zalety i korzyści:
Najlepsza przydatność do zmniejszenia tarcia i zużycia, ochrona przed korozją i zanieczyszczeniami. Zachowanie skuteczności smarowania również przy wysokiej temperaturze i obciążeniu. Wysoka skuteczność dzięki odpowiedniej kombinacji substancji czynnych chemicznie chroniących przed korozją, powodujących dobrą odporność na starzenie i znakomitą zdolność pracy pod wysokimi obciążeniami (EP).
Zastosowanie:
Dla zapewnienia optymalnego działania zaleca się przemycie powierzchni smarowanych środkiem myjącym np. OKS 2610/2611. Przed pierwszym napełnieniem łożysko należy oczyścić ze środka ochrony antykorozyjnej. Łożysko należy tak wypełnić smarem, aby powierzchnie współpracujące były nim z pewnością pokryte. Normalne łożyska wypełniać w ⅓ wolnej wewnętrznej przestrzeni łożyska. Łożyska wolnobieżne (D x n < 50.000) wypełniać smarem całkowicie. Przestrzegać zaleceń producenta używanych łożysk i producenta maszyny. Smar uzupełniać smarownicą poprzez punkty smarne lub systemem automatycznym. Okresy dosmarowania i ilości podawanego smaru stosować wg warunków pracy. Jeżeli odprowadzenie zużytego smaru jest ograniczone, to ograniczyć ilość podawanego smaru tak, aby uniknąć nadmiaru smaru. Przy długich interwałach pracy zaleca się całkowitą wymianę smaru. Smar można mieszać tylko z odpowiednimi smarami.