Zakres stosowania:
Smarowanie wysokoobciążonych i wolnoobrotowych przekładni w których z uwagi na
niebezpieczeństwo nieszczelności olej musi być zastąpiony smarem. Smarowanie napędów
narażonych na wahania obciążeń. Smarowanie łańcuchów transportowych, także
pracujących w kontakcie z wodą lub parą i w podwyższonych temperaturach. Smarowanie
łożysk tocznych i ślizgowych w piecach do wyżarzania i suszenia, manipulatory i roboty,
transportery, urządzenia chłodnicze, sterylizatory parowe itp.
Korzyści:
Doskonały do zastosowania w warunkach powodujących korozję, wysokich temperaturach oraz wysokim obciążeniu. Redukuje tarcie i wydłuża czas eksploatacji. Silnie przylegający, odporny na wodę i temperaturę, wytłumiający hałas, absorbuje naprężenia i obciążenia.
Sposób aplikacji:
Dla zapewnienia optymalnego działania zaleca się przemycie powierzchni smarowanych
środkiem myjącym np. OKS 2610/2611. Przed pierwszym smarowaniem należy zdjąć
powłokę środka ochrony antykorozyjnej. Łożysko tak wypełnić, aby wszystkie funkcyjne powierzchnie były pewnie smarowane. Łożyska normalne wypełniać w około 1/3 wolnej
wewnętrznej przestrzeni. W przypadku łożysk wolnoobrotowych ( D x n mniejsze niż 50.000) wypełniać całą przestrzeń wewnętrzną. Przestrzegać zaleceń producentów maszyny
i łożyska. Uzupełnianie smaru powinno być realizowane prasą ręczną przez smarowniczki,
lub automatycznym systemem smarowania. Okresy uzupełniania smaru i jego ilości
podane są w instrukcji obsługi maszyny. Jeżeli nie istnieje możliwość odprowadzania
zużytego smaru z łożyska należy ograniczyć ilość podawanego smaru i unikać nadmiaru
środka smarowego podawanego do łożyska. W przypadku długiego okresu pracy wskazana
jest całkowita wymiana zużytego smaru na nowy. Mieszanie smaru jest możliwe tylko
z odpowiednimi smarami.