Opis produktu
UNIREX™ N to wysokiej jakości smary na bazie kompleksu litowego, odpowiednie do łożysk tocznych pracujących w wysokich temperaturach. Te uniwersalne smary mogą być stosowane w różnorodnych aplikacjach przemysłowych; w szczególności zalecane są do smarowania silników elektrycznych.
Unirex N 2 jest smarem o klasie konsystencji (NLGI 2) i stosowany jest najczęściej do smarowania ręcznego lub z wykorzystaniem smarownicy. Unirex N 3 jest smarem o klasie konsystencji (NLGI) 3 stosowanym najczęściej do specjalnych aplikacji, takich jak bezobsługowe łożyska silników elektrycznych, łożyska osadzone pionowo i łożyska wysokoobrotowe. Nie zaleca się wykorzystywania smarów UNIREX N w warunkach bardzo dużych obciążeń, w których wymagane są dodatkowe zabezpieczenia przeciwzatarciowe.
UNIREX N 2 spełnia wymogi normy DIN 51825 - K2N - 30L oraz ISO L-XBDGB 2.
UNIREX N 3 spełnia wymogi normy DIN 51825 - K3N - 20 oraz ISO L-XBDGB 3.
Zalety
Smary Unirex N prezentują doskonałe rezultaty w wysokich i niskich temperaturach, odporność na wymywanie wodą i korozję oraz trwałość w różnorodnych zastosowaniach.
Zastosowanie
Unirex N 2 jest smarem o klasie konsystencji NLGI 2 i jest stosowany najczęściej do smarowania ręcznego lub z wykorzystaniem smarownicy. UNIREX N 2 jest zalecany do smarowania silników elektrycznych. Mozna go stosować w silnikach elektrycznych w izolacji NEMA (National Electric Manufacturer’s Association) typu A, B i F .
Unirex N 3 jest smarem o klasie konsystencji NLGI 3 używanym często do specjalnych aplikacji, takich jak zamontowane na trwale łożyska, łożyska osadzone pionowo i łożyska wysokoobrotowe.
W większości zastosowań UNIREX N aplikowany jest ręcznie. Mimo że UNIREX N 2 może być też zastosowany w automatycznych systemach dozujących, sprzęt obsługiwany przez te systemy zwykle nie wymaga tak długiej żywotności smaru, jaka charakteryzuje UNIREX N, gdyż jedną z funkcji systemów automatycznych jest wydzielanie smaru w określonych krótkich odstępach czasu. UNIREX N 3 nie powinien być wykorzystywany w takim systemie.
Niezależnie od poziomu odporności smaru na utlenianie, wzrost temperatury wpłynie na szybkość utleniania i degradacji termicznej. W związku z tym w wyższych temperaturach wymagane jest częstsze przesmarowywanie. Wskazane jest, aby okresy pomiędzy kolejnymi przesmarowywaniami UNIREX N nie przekraczały siedmiu dni ciągłej pracy w temperaturze 175°C. Przy temperaturach zbliżających się do 190°C, przesmarowywanie należy powtarzać codziennie lub na każdej zmianie. Przerwy pomiędzy kolejnymi przesmarowywaniami będą się oczywiście różnić w zależności od zastosowania i powinny być podyktowane głównie zaleceniami producenta silników.