Syntetyczne smary specjalne do szerokiego spektrum zastosowania
Zalety zastosowania
_ Możliwe wielostronne zastosowanie w połączeniu z najróżniejszymi tworzywami sztucznymi i elastomerami.
_ Dopuszczenia przez renomowanych producentów samochodów i poddostawców, jak np. DBL 6827.60, VW TL 52147, Ford WSD-M1 C244-A, Brose Fettgruppe 11 i wiele innych.
_ Dzięki dodatkowemu indykatorowi UV właśnie przy smarowaniu ilością minimalna jest możliwe niezawodne wykazanie obecności smaru (przy długości fali 366 nm).
_ Wspiera tłumienie mechaniczne i redukcje hałaśliwości w przypadku łączników i styków.
Opis
Szereg produktów POLYLUB GLY 151, 501, 801 bazuje na syntetycznym oleju weglowodorowym, oleju mineralnym i specjalnym mydle litowym. Te trzy smary specjalne opracowano w celu redukcji tarcia i ochrony przed zużyciem łożysk ślizgowych, prowadnic ślizgowych albo małych przekładni z tworzywa sztucznego. Ponadto należy uwzględnić cechy szczególne smarowania tworzyw sztucznych. Ponieważ metale i tworzywa sztuczne w istotnych punktach różnie się zachowują, środek smarowy musi pod względem swoich cech dopasować się do tworzywa sztucznego. Tworzywa sztuczne są w porównaniu z
metalami stosunkowo miękkie. Smary stałe, które w miejscach tarcia metali często uzyskują pozytywny efekt, mogą mieć zupełnie negatywny wpływ na powierzchnie tworzyw sztucznych lub nie działać. POLYLUB GLY 151, 501, 801 są opracowanym przez Klüber Lubrication szeregiem produktów do smarowania tworzyw sztucznych, nie zawierającym smarów stałych i wykazującym dobra przyczepność.
Neutralność w stosunku do tworzyw sztucznych
POLYLUB GLY 151, 501, 801 zachowują się neutralnie w stosunku do większości technicznych tworzyw sztucznych i materiałów gumowo-elastycznych, np. FPM, NBR i ACM. Doświadczenie praktyczne w odniesieniu do POM, PEI, PPO i PA 66 pokazują, że nawet zwiększone temperatury są nieproblematyczne pod względem tolerancji tworzywa sztucznego. Ze względu na duża liczbę tworzyw sztucznych zalecamy, w szczególności przed zastosowaniem seryjnym, zbadanie wzajemnego oddziaływania materiałów stykających się ze smarem.
Dziedziny zastosowania
Samochód
Mechanizm zmiany biegów, ruchome części regulacji ogrzewania i wentylacji, uszczelki amortyzatorów, elementy drążków kierowniczych, mechanika foteli, prowadnice szyberdachów, mechanizmy pedałów.
Łożyska ślizgowe
Najróżniejsze wykonania łożysk ślizgowych. W dużym stopniu zostaje usunięte zjawisko drgań ciernych, w szczególności w przypadku zastosowań, w których normalnie nie może się utworzyć hydrodynamiczna warstewka smarująca.
Przekładnia
Elektryczne przekładnie małe o elementach trących tworzywo sztuczne / metal, przekładnie ręczne o bardzo małych prędkościach poslizgu.
Instalacje pneumatyczne
Zawory i cylindry pneumatyczne z tłoczyskiem i bez (przy tym górny zakres temperatur użycia powinien wynosić max 130°C).
Uszczelki
Smar do smarowania i uszczelniania do najróżniejszego rodzaju uszczelek. Ponadto ten szereg produktów nadaje się do wielu elementów konstrukcyjnych z tworzyw sztucznych, podlegających zużyciu w wyniku ruchu względnego w stosunku do powierzchni metalu lub tworzywa sztucznego. Dobre cechy tłumienia w szczególności smarów POLYLUB GLY 801, 501 powodują redukcje hałaśliwości i w dużym stopniu likwidują trzaski.
Wskazówki dot. zastosowania
POLYLUB GLY 151, 501 i 801 są nanoszone pędzlem, szpatułka, praska smarowa i przy pomocy automatycznych urządzeń dozujących.
Okres magazynowania
Przy magazynowaniu w suchych pomieszczeniach w temp. dodatnich i oryginalnie zamkniętych opakowaniach okres magazynowania wynosi 36 miesięcy.