Opis
Optitemp LG 0 oraz LG 2 to syntetyczne smary, oparte na bazie polialfaolefin z zagęszczaczem litowym. Zostały specjalnie zaprojektowane do pracy w niskich temperaturach oraz do łożysk pracujących z dużymi prędkościami w normlanym zakresie temperatur. Posiadają dobrą kompatybilność z plastikami i elastomerami.
Optitemp LG 2 posiada dopuszczenia:
- VW/AUDI - TL-VW 778 A
- BMW - GKM No.0127 403, 0127 473
- DBL - 6827.40
- Brose - 002-563501-104 grupa 3
Optitemp LG 0:
- Opel - B 040 0060
Zastosowanie
- Cylinderki zamków i zamki w pojazdach.
- Łożyska ślizgowe i toczne, łożyska sprzęgieł, piasty kół, eksploatowanych w długich okresach oraz w niskich temperaturach.
- Łożyska pracujące z dużymi prędkościami (n x dm - współczynnik powyżej 1 000 000). Smarowanie powierzchni ślizgowych od -50°C do +100°C (LG 0) lub do +120°C (LG 2). Optitemp LG 0, ze względu na swoją miękką, półpłynną konsystencję smaru jest szczególnie polecany do smarowania punktów tarcia w mechanizmach precyzyjnych.
- Szeroki zakres temperatur stosowania:
- Optitemp LG 0: -50°C do +100°C
- Optitemp LG 2: -50°C do +120°C
Zalety
- Łatwy rozruch urządzeń w niskich temperaturach.
- Kompatybilny z plastikami, takimi jak poliacetal (np."Delrin") i poliamid (np."Ultramid"). Kompatybilny z elastomerami, opartymi na syntetycznych materiałach (np. NBR, CR) oraz NR, a także z gumą.
- Nie reaguje z farbą powierzchniową np. w pojazdach.
- Optymalna ochrona przed zużyciem ciernym.
- Dobra ochrona przed korozją.
- Niezwykła odporność na wodę.