Opis
Duratec L jest niskopopiołowym, mineralnym olejem do silników gazowych klasy SAE 40.
Zastosowanie
Duratec L jest przeznaczony do stosowania w silnikach gazowych o zapłonie iskrowym gdy wymaga się ograniczonych osadów, gdzie gaz jest pozbawiony agresywnych związków np. siarkowodoru oraz halogenów. Pakiet dodatków detergentowo dyspergujących gwarantuje doskonałą kontrolę osadów w komorze spalania oraz na świecach iskrowych, zwiększając jednocześnie odporność na utlenianie oraz zapewniając doskonała ochronę przed korozją oraz utrzymanie TAN.
Duratec L posiada dopuszczenia:
- Deutz Jenbacher- silniki typu 2,3 oraz 6- paliwa gazowe klasy A, B oraz C (TI 1106 – 1109)
- Jenbacher- silniki typu 4- paliwa gazowe klasy A oraz B oraz C (TI 1106 – 1109)
- Rolls Royce Ulstein (do silników z oddzielnym smarowanie turbosprężarki)
- Wartsila 175SG, 220SG, 25SG, 28SG oraz 34SG
- Wartsila 32DF i 50DF silniki zasilane dwoma paliwami gazowymi, głównie na gazie naturalnym
Duratec L spełnia wymagania / nadaje się do stosowania w:
- Perkins
- Huston
- Caterpillar
- Waukesha (z normalna instalacją schładzania temperatury)
Zalety
- doskonała stabilność na utlenianie oraz odporność na temperaturę gwarantuje bezawaryjną eksploatację w wydłużonym okresie oraz długą żywotność oleju. Pozwala to ograniczyć koszty oraz czas przestojów.
- zapewnia dobrą odporność w kwaśnym środowisku.
- mniejsza ilość osadów oraz zapewniona czystość silnika.
- doskonała charakterystyka przed zużyciem ciernym gwarantuje znakomitą ochronę tłoków, cylindrów przed zarysowaniem i zużyciem.